سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات نورپردازی نما

نورپردازی نمای برج

نورپردازی نمای برج به عنوان نشانه شهری باید به صورت اصولی و توسط کارشناسان متخصص انجام شود. شهر با هویت نشانه های زیادی دارد و قرار دادن این نشانه‌ ها در شب به تقویت سازمان هویتی شهر کمک می کند. برج ها و ساختمان های بلند می توانند به عنوان ویژگی های یک محله، منطقه یا شهر عمل کنند و نورپردازی آنها با استفاده از تکنولوژی روز بسیار موثر باشد. علاوه بر ساختمان ها، اماکن دیدنی، مغازه ها، عناصر طبیعی مانند کوه، دریاچه، جنگل و… می توانند نشانه ای از شهر باشند و نورپردازی مناسب آنها در ایجاد خوانایی و حس جهت گیری در شهرها نقش بسزایی دارد.

ساختمان ها روز یا شب کارکرد نشانه‌ ای دارند. نشانه های شهری می توانند رسمی، کاربردی و معنایی باشند. نشانه ها در واقع نقاط عطف ذهنی در سیمای شهر هستند که از شکل ظاهری، عملکرد یا معنای یک پدیده در شهر ناشی می شوند و به عنوان نقطه شروع جهت گیری به کار می روند. نورپردازی ساختمان  با ویژگی های خود و امکان دید در جهات مختلف، جهت گیری را در سطوح مختلف از محله تا شهر تقویت می کنند. در نتیجه نورپردازی برخی از ساختمان ها در شب به دلیل تأکید و تقویت نشانه قابل انجام است.

در نورپردازی نمای برج بهتر است یا سناریو های خاصی برای آن برج طراحی شود یا قسمت بالایی برج نورپردازی شود. این کار در سنگاپور و دبی که ساختمان های بلند زیادی دارد انجام شده است.

نورپردازی نمای ساختمان کلاسیک

با توجه به استفاده از الگوهای خاص در طراحی نمای ساختمان های کلاسیک و رومی، نورپردازی باید به گونه ای باشد که بر این الگو ها و عناصر تأکید کند. بنابراین لازم است تیم حرفه ای محصولات و تجهیزات نورپردازی را بشناسد و از آنها استفاده مناسبی داشته باشد.

با توجه به اهمیت ورودی در این گونه ساختمان ها، نورپردازی این قسمت نیز حائز اهمیت است، علاوه بر تاکید باید از خیرگی و آلودگی نوری به طور همزمان خودداری شود. نورپردازی قوس ها و نماهای منحنی نیز می توانند با استفاده از نورپردازی توکار راه حل مناسبی ارائه دهند. نورپردازی در ساختمان های کلاسیک نیز به دلیل کاربری اهمیت دارد و باید از نورپردازی اضافی در ساختمان های مسکونی به دلیل آلودگی نوری برای واحدهای مسکونی خودداری شود.

به دلیل برجستگی های رومی و کلاسیک نما، سایه های زیادی در نورپردازی نما وجود دارد. برای رفع این مشکل باید تجهیزات مناسب و جایگیری مناسب آنها را انتخاب کرد تا ولوم ها در نمایشگر کلاسیک به درستی و زیبایی روشن شوند.

نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

 

نورپردازی ویلا چگونه می تواند زیبایی و کارایی آن را افزایش دهد؟
ویلا ها ساختمان هایی هستند که اغلب دارای ایده ها و طرح های خاصی هستند. توجه به عناصر و ایده اصلی معماری و نورپردازی برای شناخت آنها بسیار مهم است. از طرفی به دلیل استفاده از فضاهای مختلف می توان نورپردازی ویلا را با ایجاد سناریو انجام داد.